بررسی میزان علاقه به مطالعه

دسته بندي : علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی
بخشی از مقدمه:
ايجاد علاقه  به مطالعه و تحقيق و تشويق آن مدت زمان طولاني است كه در سر لوحه برنامه هاي توسعه و پيشرفت كتاب قرار گرفته است. اگر چه دانستن آمار بي سوادان دنيا آسان است اما اطلاعاتي مناسب از بزرگسالان با سوادي است  كه دست به مطالعه كتاب، مجله، روزنامه نمي  توانند و از تعداد شاگردان مدارسي كه غير از كتابهاي درسي مطالب ديگري نمي خوانند در دست نيست، چرا كه خواندن و مطالعه به يك نوع ختم نمي شود بلكه داراي انواع زيادي است كه از طرفي عادت به مطالعه با در نظر گرفتن  گروه سني، سطح آموزشي و زمينه هاي فرهنگي و اجتماعي بسيار متفاوت است (استيگر، ترجمه شكوفي 1377)
در دنياي امروز متغير قرن بيستم كه در هر لحظه در زمينه هاي متفاوت علمي، هنري، سياسي، اقتصادي و… يك اتفاق تازه اي پديد مي آيد اهميت و ضرورت مطالعه نمودار مي شود در اين عرصه پر ماجرا انسانها هستند كه رقابت مي كنند. كتاب و مطالعه و تحقيق در جهان كنوني ديگر كار افراد ويژه اي نيست، حجم اطلاعات و مطالب در شاخه هاي علمي مختلف  به گونه اي است كه حتي براي رفع كوچكترين نياز فردي و يا شغلي بايد مقدار زيادي وقت صرف نمود امروزه به اثبات رسيده است كسي كه سخن گفتن فرا گرفته باشد به مشكلات نا محدودي فائق آمده كه قدرت بزرگترين رايانه هاي ساخت بشر را پشت سر نهاده است.
بهبود كيفيت خواندن و تحقيق مانند ساير توانائيهاي آموختني امري است كه از راه تمرين و ممارست حاصل شود (طوسي 1371) ...

فهرست مطالب:
فصل اول: كليات   
مقدمه   
بيان مسئله    
ضرورت و اهميت تحقيق   
اهداف تحقيق   
سؤالات تحقيق   
تعاريف عملياتي واژه ها    
خلاصه فصل   
فصل دوم: پيشينه تحقيق    
مقدمه   
كودك، كتاب، مطالعه   
تدارك محيط مناسب براي مطالعه   
اصول مطالعه و تحقيق و فراگيري بهتر آن   
اصول قبل از شروع مطالعه و تحقيق   
روشهاي مطالعه    
فنون خواندن اجمالي   
روش سريع خواندن   
روش خواندن تجسمي   
روش خواندن انتقادي   
روش خواندن عبارت تكراري    
روش دقيق خواندن   
خواندن به عنوان يادگيري    
فعاليت و خواندن    
خواندن فعال    
زمان خواندن و تحقيق   
اهداف خواندن   
خلاصه فصل دوم   
فصل سوم: روش اجرايي تحقيق   
مقدمه    
روش تحقيق   
جامعه آماري   
نمونه آماري    
ابزار تحقيق   
روشهاي آماري    
متغيرها   
توضيح روشهاي آماري   
فصل چهارم: تجزيه و تحليل آماري   
فصل پنجم: نتایج

مقدمه   
خلاصه پژوهش    
نتيجه گيري    
محدوديتها   
پيوست   
فهرست منابع   
پرسشنامه   

دسته بندی: علوم انسانی » روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 4855 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.doc

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 71

حجم فایل:615 کیلوبایت

 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده دانشجویان رشته روانشناسی و علوم تربیتی

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش